• home
  • aanbod
  • verder komen
    • Voor cliënten
    • Voor sollicitanten
    • Voor ketenpartners en financiers
  • verhalen
    • Verhaal van Antoinette (zelfvertrouwen)
    • Verhaal van Hans (Chapeau woonbegeleiding)
    • Verhaal van Daan (Chapeau woonbegeleiding)
    • Verhaal van Robin & Oscar (autisme/zelfvertrouwen)
    • Verhaal van Emma (ASS/ADHD)
    • Verhaal van Teun (dwanggedachten/-handelingen)
    • Verhaal van Mustafa (ADHD)
    • Verhaal van Evi (groeiachterstand)
    • Verhaal van Boris (autisme/depressie)
    • Verhaal van Anne (persoonlijkheidsprobleem/PTSS)
    • Verhaal van Peter (ADHD/autisme)
    • Verhaal van Claudia (depressie/negatief zelfbeeld)
    • Verhaal van Paul (autisme)
  • over MAKS
    • Contact
    • Visie en kwaliteit
    • Besturing en verantwoording
  • direct contact en aanmelden

Bestuur en Toezicht


Waarde(n)gedreven governance

Buro MAKS is een zorgonderneming met een maatschappelijke taak. Dit vraagt om professionaliteit, betrouwbaarheid en integriteit. Voor ons betekent dit dat we trouw zijn aan onze waarden. Het gaat om de waarde die wij toevoegen in het leven van onze individuele cliënten, gezinnen en de samenleving. Dat is leidend bij het bestuur en toezicht. Dit is bestuur en toezicht volgens waarde(n)gedreven governance. MAKS streeft naar een gezonde bedrijfsvoering en blijven leren en ontwikkelen.

Bestuur

Sinds mei 2018 is drs. Cynthia G.M. Piqué directeur-bestuurder van Buro MAKS. De voornaamste taak is integraal sturing geven aan de organisatie vanuit de visie van MAKS. De kern is om te zorgen voor:
  • positieve effecten van de hulpverlening
  • het volgen van de beroepsethiek
  • een veilige en prettige werkplek
 
De besturing van MAKS kenmerkt zich door participatief leiderschap. Dit houdt in dat iedereen bij MAKS meedoet en leiderschap toont. De focus ligt op ertoe doen. Van betekenis zijn als professional, collega en mens. En doen wat nodig is. Zo zorgen we samen voor effectiviteit, ontwikkelingsmogelijkheden en zelfsturing van cliënten, professionals en het team.
 

Toezicht

De Raad van Commissarissen (RvC) van Buro MAKS houdt toezicht op de besturing, bedrijfsvoering en beleid van de organisatie. Naast het actief toezichthouden vervult de RvC de rol van werkgever en de klankbord voor de bestuurder. De RvC van Buro MAKS houdt toezicht conform de geldende Zorgbrede Governance Code. Het toezien op een verantwoorde bedrijfsvoering, het vervullen van de maatschappelijke opdracht, en integer en transparant leiderschap zijn hierin leidend.
 
De RvC bestaat uit drie leden:
 
Vacant, Voorzitter RvC
 
A. (Lex) Schoonen, Lid (waarnemend voorzitter) RvC (herbenoembaar in 2021)
Huidige functies:
  • Expeditieleider Stadsbos 013 (initiatief Gemeente Tilburg)
  • Freelance docent Personeelsmanagement en Veranderkunde
 
Drs E.G.M. (Lisette) Aarts RA, Lid RvC (herbenoembaar in 2020)
Huidige functies:
  • Accountant/eigenaar bij Balans Accountancy&Administratie,
  • Verbonden aan Tilburg University als examinator externe verslaggeving en auditing bij Post Master Accountancy
  • Lid Raad van Toezicht van Stichting Sarban de Toekomst

 
Bestuur en Toezicht zijn bereikbaar via Claudia Broeders. De reglementen kun je ook bij haar opvragen.

Bekijk ook

medezeggenschap


 

feiten en cijfers


 

Niet gevonden wat je zoekt?


Bel of mail ons. Dan helpen we je persoonlijk verder.

Snel naar

Direct contact en aanmelden

Hulpverlening

Aanmelden

Wachtlijst
Kwaliteitsstatuut

Klachten
Privacy
Algemene voorwaarden

Contact

Contactgegevens MAKS-teams
Direct contact en aanmelden
Adressen en telefoonnummers
Telefoon
088 - 400 8800
Mail
info@buromaks.nl
Social media
MAKS'ers ondersteunen mensen in heel Noord-Brabant en Rivierenland. Meer informatie of contact? Klik hier

​