Verder komen
Hoe wil jij verder komen?
Jij wilt verder komen. Voor jezelf, een familielid of als professional. Hoe wij je daarbij helpen, hangt af van de vraag. Je vindt op onze website antwoord op vragen die je kunt hebben als cliënt, familielid, verwijzer, financier of mogelijk nieuwe medewerker. Wil je meer weten? Dan gaan we met je in gesprek. In een persoonlijk contact geven we je de informatie die voor jou belangrijk is.

baby's - kinderen - jeugd (0-18)
- Intensieve gezinsbehandeling (0-18)
- Kortdurende gezinsbehandeling:
- psycho-educatie ADHD & ASS (0-18)
- videofeedback (0-7)
- videofeedback (8-18)
- contextuele diagnostiek (0-18) - Individuele behandeling:
- cognitieve gedragstherapie (8-18) - Individuele begeleiding:
- gericht op versterken & behoud (0-18)
- gericht op begeleide omgang (0-18)
- Zorg in Onderwijs (6-18)
volwassenen (18+)
- Individuele begeleiding:
- gericht op versterken & behoud - Individuele behandeling (klik hier voor algemene informatie): AANMELDSTOP tot 17 mei '23
- gericht op inzicht, ontwikkeling & (gedrags)verandering
- cognitieve gedragstherapie
woonbegeleiding (18+)
- Begeleiding en behandeling in
Chapeau Woonkringen Tiel/Tilburg.

Kinderen & jongeren
Begeleiding - Behandeling (tot 18 jr)
Wat?
Behandeling kind en gezin.
Behandeling kinderen 0-7 jaar.
Begeleiding.
Vergoeding?
Door de gemeente waar je
staat ingeschreven.
Volwassenen
Begeleiding (vanaf 18 jr)
Wat?
Begeleiding & Woonbegeleiding
Vergoeding?
Door de gemeente waar je staat ingeschreven
Let op! Er geldt een eigen bijdrage en deze
wordt achteraf door het CAK met je verrekend.
Voor een proefberekening kijk op
www.hetcak.nl.
Volwassen behandeling (vanaf 18 jr)
Wat?
Behandeling (geldige verwijsbrief noodzakelijk).
Bekostiging geestelijke gezondheidszorg
Vanaf 1 januari 2022 worden ggz-behandelingen betaald volgens het zorgprestatiemodel (ZPM). Dit is een bekostiging op basis van zorgprestaties en niet meer op basis van zorgtrajecten. Klik hier voor meer informatie over de nieuwe bekostiging van de geestelijke gezondheidszorg (ZPM).

Registratie van behandeling
Registratie vindt plaats op basis van planning = realisatie. Pas bij een afwijking van méér dan 15 min. wordt de registratie aangepast door de behandelaar.
Bijvoorbeeld
45 min. gepland -> consult 62 min. -> = 60 min. registratie.
45 min. gepland -> consult 58 min. -> = 45 min. registratie.
Gecontracteerde Zorg
MAKS heeft contracten met de volgende zorgverzekeraars: Caresq, OWM en Zilveren Kruis/Achmea
Ongecontracteerde Zorg
MAKS levert tevens ongecontracteerde zorg. Ben je als cliënt verzekerd bij Menzis (gecontracteerd in 2023) VGZ, CZ, Ditzo, DSW dan heb je mogelijk een machtiging nodig van jouw verzekeraar.
Vanaf 2022 werkt het verplicht eigen risico voor ggz-behandelingen net als voor de meeste andere zorgsoorten (in 2022 is dat € 385 per persoon).
Wanneer is een behandeling niet mogelijk
Behandeling bij MAKS is niet mogelijk (dit betreft alleen volwassenen en geldt niet voor begeleiding):
- als je eerst behandeling nodig hebt voor psychotische problemen of verslavingsproblemen;
- als er sprake is van een verstandelijke beperking;
- als je suïcidaal bent of als er sprake is van een crisis waarvoor een opname in een kliniek nodig is;
- als jouw problemen beter verholpen kunnen worden door medicatie;
- als je behandeling krijgt opgelegd vanuit de rechter;
- als de behandeling die het beste bij je past niet geboden kan worden door MAKS.
Heb je hier nog vragen over neem dan contact op met de Aanmeldfunctionaris van jouw woonplaats (klik hier).
LET OP: Op dit moment heeft MAKS voor behandeling kind/jeugd en volwassenen een aanmeldstop tot 17 mei 2023.

Wachtlijst
Begeleiding
Op deze pagina vind je bij de teams de wachttijd.
Behandeling
Op dit moment heeft MAKS voor behandeling kind/jeugd en volwassenen een aanmeldstop tot 17 mei '23.
(Voor behandeling kind/jeugd volwassenen gelden de door de Rijksoverheid gestelde treeknormen:
- Na aanmelding met een verwijsbrief volgt de intake binnen 4 weken;
- Na de intake start de behandeling binnen 10 weken.)


Klachten
Klachtenprocedure MAKS
Ontevreden?
MAKS en haar medewerkers zetten zich dagelijks maximaal in om goede begeleiding of behandeling te geven. Toch kunnen tijdens de hulpverlening dingen misgaan of anders lopen dan u verwacht. Hebt u een klacht dan behandelt MAKS uw klacht integer en zorgvuldig, waarbij uw privacy gewaarborgd is. Samen met u wordt gezocht naar een passende oplossing, zodat de hulpverlening van MAKS naar tevredenheid voortgezet kan worden. Lees hier onze klachtenprocedure.
Bij MAKS Specialistische hulpverlening thuis begeleiden en behandelen we mensen in iedere levensfase met psychische problemen. In deze animatie leggen we in het kort uit wat een MAKS'er voor jou kan betekenen. Ben je iemand of ken je iemand die de hulp van een MAKS'er kan gebruiken? Neem dan contact met ons op.
Je komt verder met een MAKS'er!

Privacy
MAKS krijgt gegevens van en over cliënten. Die informatie is nodig om goede hulpverlening te kunnen bieden. Het gaat om persoonlijke informatie. Daar gaan we dus voorzichtig mee om. We houden ons aan de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Hoe doen we dat? En hoe zit het met je privacy tijdens je bezoek aan deze site?
Websitebezoek
Voor deze website werken wij samen met WordPress.
Klik hier hoe WordPress de gegevens beschermt over je bezoek aan onze website.
Functionaris gegevensbescherming
Voor alle vragen over je privacy bij MAKS mail naar privacy@buromaks.nl
